eerste dag in new dehli

22 december 2015 - New Delhi, India

Hallo alle volgers hier het eerste verslag. Vanmorgen waren we om 5.45 uur op bestemming. Na anderhalf uur slapen weer uit bed. Na een goed ontbijt stond de taxi al klaar met een gids de rondrit in dehli kon beginnen. Wat je het eerste opvalt is het verkeers infarct ze staan met 6 autos op drierijbanen en voorrang van rechts dat kennen ze hier niet. Je houd je hart vast en ik zeker. Eerst zijn we naar old dehli gegaan kort door de bocht gezegt wat een bende en over de lucht maar te zwijgen. We werden jawel in een fietstaxi gezet nasreen met de gids een jonge dame cor en prem en ik alleen. Nu wat moeten die mannen trapen en je komt weer in de hopelose verkeers drukte. We gingen door straatjes waar net twee fietstaxis door hen konden maar waar iedereen door heen ging. Aan de zijkanten waren de kramen winkeltjes en ga maar door. Iedere keer stapte we uit om wat te bekijken de kruidenmarkt was zo scherp van lucht dat het op onze kelen sloeg. Weer een grote bende en zeer vies. Veel bedelaars zwervers en mensen die overal sliepen maar ook veel bedrijvigheid er zaten een rij timmerlui op een rij om te worden ingehuurt voor werk maar ook een metselaar en ga zo maar door. Cor heeft zeer veel foto s gemaakt alviel dat niet altijd mee bungelend in een bakje.  Toen vertrokken met de taxi naar het new dehli. We hebben verschillende tempels bezocht op sokken of op blote voeten. Met hoofddoeken op ook cor en prem en voorzien van rode stippen. De skix tempel was erg byzonder. Ze werken net zo als bij ons het leger des heils alleen niet voor arm maar voor ieder die honger heeft kan komen eten. Op de achtergrond een man die de bijbel song ipv las. Daar hebben we even in de keuken mee geholpen met het draaien van grote platte koeken met deeg en bloem uitrollend tot een soort pamnenkoek. Ik zei nog tegen cor als je daar geen diarree van krijgt dan weet ik het ook niet meer. Ieder die zin had kwam helpen want ja er kwamen wel 5000 mensen per dag gratis eten. Gewoon omdat ze honger hadden erg bijzonder. Onze gids was goed voorbereid en heeft erg veel verteld   ze kon het goed vinden met nasreen vooral de opmerkingen in het hindi werden direct vertaald voor haar. Nasreen met haar indiase uiterlijk en westerse kleding. Volgens de gids had ze een goed leven omdat ze een gavehuid had. Ze valt er werkelijk gewoon niet op. Prem toch ook niet want ook van zijn roots lopen vele mensen rond. Rond 18 uur onze tijd waren we terug in het hotel. Dood versleten zeg maar gewoon want dat korte slapen he. Morgen vertrekken jawel om 5 uur naar het station in dehli we pakken daar de trein van 6 uur jullie liggen dan allemaal nog onder de wol. We gaan dan in twee uur wanneer het goed weer is naar agra daar staat de taxi met onze koffers weer te wachten omdaar weer van alles te gaan bekijken.

het was en bijzondere eerste dag 22 graden en indrukken die nu al nooit mer vergeten zullen worden ook vooral niet door de kids nasreen die 17 jaar geleden precies op deze dag india verliet om samen met anouk anjali bij ons en de familie kuiper kwam wonen hopelijk morgen weer wifi. Word vervolgd

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Els:
    22 december 2015
    Connie Cor en de kids. Wat zal deze dag vermoeiend geweest zijn. Maar wat ik lees ook zeer indrukwekkend. Alleen al de indrukken , want je wil natuurlijk alles in je opnemen . Rust vannacht allemaal maar goed uit, want morgen met de trein!!
    Deze zullen niet zo zijn als bij ons natuurlijk. Genieten en de groetjes
  2. Annie:
    22 december 2015
    Wat een belevenissen al de eerste dag, wat zullen jullie moe zijn, maar het is ook zonde je tijd te verdoen met slapen. Fijn dat jullie zoveel mooie indrukken te verwerken krijgen . Zeker voor Nasreen en Prem moet dit toch een hele belevenis zijn.
    Geniet ervan en oh wat zijn we benieuwd naar de foto's en filmpjes. Groetjes
  3. Judith, Frans en Sanne:
    22 december 2015
    Tjonge wat een indrukwekkende eerste dag. Echt heel bijzonder. Wat mooi dat we mogen meelezen. Wat zullen jullie moe zijn geweest. We kijken uit naar jullie volgende belevenissen
  4. Ellen:
    Hey Connie ...
    Mooi beschreven ik krijg er gelijk beeld bij .al de indrukken en hectiek zal wel vermoeiend zijn lijkt me... Tussendoor maar wat rusten als dat lukt en indrukken verwerken....
    Tegen Nasreen kun je zeggen dat Indi haar rijbewijs heeft gehaald ...
    Groetjes uit Goes voor jullie Wynston is nu nog dagje stagelopen bij AktieSport
  5. Petra:
    22 december 2015
    Wat een eerste dag, het wordt een vakantie met weinig rust.
    maar de indrukken die jullie opdoen zijn voor altijd.
    Geniet ervan met van met zijn vieren.
    tot het volgende verslag xx
  6. Astrid:
    22 december 2015
    Wat zullen jullie een indrukken hebben opgedaan. En ja vandaag 17 jaar geleden was toch wel even anders want het was nog maar de vraag of de meiden wel,of niet zouden komen nou gelukkig wel al was het met 40 uur vertraging dat zullen we zeker niet vergeten
  7. Trudi:
    22 december 2015
    Prachtig het verhaal en als je thuis komt de foto's erbij kan je er nog meer bij voorstellen veel plezier
  8. Christien en Guus:
    22 december 2015
    Globetrotters, top wat een beleving. Leuk en spannend verhaal. Nasreen alweer 17 jaar geleden uit India, wat vliegt de tijd. Geniet met zijn vieren op de vakantietrip op naar het volgende reisverslag om 06:00uur ben ik al onderweg naar het werk Conny jullie gaan voor het plezier zo vroeg uit bed ik vanwege .........
  9. Wim en Liesbeth:
    23 december 2015
    Wat een indrukwekkende en zeker vermoeiende dag...pfff.
    Maar prachtig dat jullie dit mee mogen maken,en voor ons leuk om mee te mogen genieten van je belevenissen.
    We zijn alweer benieuwd naar je volgende verhaal.
  10. Addy:
    23 december 2015
    Wat een reis .maar zo jij alleen kunt vertellen is het net of wij een beetje mee reizen. Geniet
    ervan en goed reis.