new dehli

4 januari 2016 - New Delhi, India

Na een halve nacht genoten te hebben van een imaam en zijn gezang waren we even in slaap gevallen. Om half 6 begon hij op nieuw ik moet er niet aandenken om naast een moskee te wonen. Niet voor het geloof hoor maar dat zingen.........

om half 9 hadden we nog een rondleiding in het stadje de beschilderde huizen we werden door een gids begeleid die ook artiest was.Hij restaureerde de huizen wanneer er geld voor was. De hele familie leefde van schilderen maakt nu ook kunst omdat de eigenaren van de huizen  geen geld voor over hadden.

Vaak woonde ze er niet meer en hadden ze een beheerder. Er was een huis waar men wel in woonde. Ze waren aan het wassen met de hand, brood aan het bakken die meer op een pannenkoek lijken. De bedden stonden ,tegen de muur om te luchten. De kinderen waren in hun uniform op weg naar school. Leuk om het leven zo dichtbij te zien.

Voor de rest van de dag hebben we gereden en gereden om in new dehli aan te komen. Want onze reis zit er bijna op na 7 uur te hebben gereden met een gangetje van 80 waren we in dehli.

Onze chauffeur nam afscheid van ons en natuurlijk gaven we hem een tip.

Jammer genoeg konden we  niet naar het voormalig kinderhuis omdat het alweer dicht zou zijn en het was 23km van ons hotel en in dehli doe je 20minuten over 1km dus was het niet haalbaar. Gelukkig konden de kids het begrijpen.

Nu nog even en dan zijn we op weg naar huis met vele ervaringen rijker. Met het besef dat wij met ons leven vol verplichtingen en regels en wetjes het toch  erg goed hebben.

Ik hoop dat jullie het leuk gevonden hebben om ons te volgen al was het maar een greep uit wat we beleefd hebben. Hopelijk heb ik niet te veel schrijffouten gemaakt.

Nu tot in nederland maar weer leuk dat jullie zijn mee gereist.

we gaan om 1 uur vannacht india tijd naar het vliegveld we gaan om 4.25de lucht in metde EY 211 naar abudhabi daar zijn we om 7.10 uur we gaan om 9.30uur de lucht weer in met de EY 77 en zijn dan nederlandse tijd om 14.20 op schiphol.

hopelijk worden we niet over geboekt naar een ander vlie

1. Addy:
    hoi Connie,
    Wat een reis verhalen ik en hans uiteraard hebben genoten van jullie reisverslag. Natuurlijk hebben we het goed kunnen volgen je hebt uiteraard schrijftalent. Nu voor straks goed reis en hopelijk zijn jullie weer snel gewent aan Nederlandse tijd.
  2. Astrid:
    4 januari 2016
    Ik heb genoten van je verhalen. Jammer dat het kindertehuis niet haalbaar was. Jullie hebben het ooit al eens gezien maar voor de kids had het een mooie herinnering geweest. Het is voor jullie een prachtige reis geweest. Hoop je gauw te zien als jullie weer thuis zijn
  3. Robert en Davine:
    4 januari 2016
    We hebben uitgekeken naar de reisverslagen en er van genoten. Thuis horen we de details. Voor nu een goede reis en slaap lekker in het vliegtuig
  4. Christien en Guus:
    4 januari 2016
    Cor, Connie, Nasreen en Premm, we hebben genoten van jullie reisverhalen en de daarbij behorende foto's. Ja, Connie we hebben het nog niet zo slecht in Nederland, maar jullie we een reiservaring rijker. We wensen jullie een goede rustige vlucht en tot ziens op Schiphol.
  5. Jan en Inet:
    4 januari 2016
    Dank je wel voor jullie interessante verhalen. Leuk om zo met jullie 'mee te reizen'. Dat wordt voor jullie weer afkicken in Nederland!
  6. Annie:
    4 januari 2016
    Connie,Cor, Nasreen en Premm, dank je wel voor de afgelopen weken met al jullie mooie verhalen. We hebben ervan genoten. Een hele goeie reis terug en tot snel!
  7. Karin en Wim:
    4 januari 2016
    Het was hartstikke leuk al jullie belevenissen op deze manier te mogen volgen! Uiteraard nemen we de schrijffouten op de koop toe. Ik wens jullie een hele goede reis terug en wat ons betreft zetten jullie weer snel voet op eigen bodem!
  8. Anita:
    4 januari 2016
    Wat leuk dat we op deze manier mee konden genieten van jullie reis. Maak er een mooi boek van! We wensen jullie een goede terugreis.
  9. Trudi:
    4 januari 2016
    Goede vlucht en gezond weer op het stekje tot morgen
  10. Judith, Frans en Sanne:
    4 januari 2016
    Heel goede reis gewenst, bedankt voor de prachtige verhalen en tot gauw weer!
  11. Wim en Liesbeth:
    5 januari 2016
    Bedankt voor de prachtige reisverhalen,erg van genoten en ook een beetje zo meegereisd met jullie.
    Goede vlucht terug met een koffer vol mooie herinneringen!!
  12. Eva en Ruben:
    5 januari 2016
    Wij hebben alle verhalen meegelezen, was erg leuk. Bedankt daarvoor! Goede thuiskomst (straks alweer)!
  13. Anja Tolhoek:
    5 januari 2016
    Prachtige verhalen en wat zal de reis veel indrukken hebben nagelaten bij jullie als gezin en zeker voor Nasreen en Prem toch een stukje eigen cultuur hebben mee gekregen waar ze vandaan kwamen......erg mooi om dit zo mee te maken, thanks goede vlucht en gezonde terug reis gewenst.....tot gauw.
  14. Ineke en dick joppe:
    27 januari 2016
    prachtig reisverhaal ook
    mooie foto's van Nasreen op haar mobiel