jaisalmer dag 2

1 januari 2016 - Jaisalmer, India

Vanmorgen stonden we klaar om 9.30 uur na een uitgebreid  ontbijt.

We kregen vandaag een korte city toer de stad was niet zo groot en er waren niet zoveel gebouwen.

De stad leefd alleen van de toeristen er is nauwelijk wat anders te doen hier midden in de woestijn. Op de heuvel was een fort gebouwd daar woonde 3000 mensen. Alleen de rijke konden daar wonen. De andere mensen woonde beneden aan de heuvel. Er waren vele shops en straat verkopers. Dit was erg leuk om te zien.

De straten beneden hadden een open riool en je moest oppassen voor zoals de gids zei landmijnen maar hij bedoelde de koeievlaaien en daar rook het dan ook fiks naar maar ja met 28 graden ruik je dat nog erger immers. Het was leuk te zien hoe de mensen leefde. Het fort dat ook op de heuvel was gebouwd zat vol met allerlei wapens kledij van goud en zilver. Aan de buitenkant was het zeer fijntjes bewerkt met de beitel in allerlei motief en nog goed bewaard gebleven. Het regend hier maar 1x in de zes jaar dus stof en stof en nog eens stof.

Op de terug weg namen we de tuk tuk. Gids naast te bestuurder wij er achter en de kids in het achterbakje. Nasreen was bang dat ze er uit zou vallen want de tuk tuk had vaart en dat op drie wielen.

Na een korte pauze waar ik heerlijk in het zonnetje heb gezeten werden we om 15.30 opgehaald om met de kamelen mee te gaan maar dat was nog 50km de woestijn in.

Hutjes van steen met een rietendak en dan toch een schotel attenne er boven op. Een zeer droge en vooral overal zand omgeving.

Ik had de hoop gehad om in een kar te moeten zitten achter een kameel. Maar nee hoor er boven op. Volgens mij hebben ze thuis horen gillen want ik ga echt nooit meer op een kameel ik voor op nasreen achter mij. Het enige dat ik vast kon houden was een puntje hout dat tussen je benen zat en voor de rest niks . En hoog dat dit beest is, Bij elke stap dacht ik  ik vlieg er zo vanaf dan duurd 50 minuten erg lang . Ik kon er niet aan wennen zolang het vlak bleef ging het wel maar wanneer het beest de zandduinen in ging had ik het helemaal niet meer. Cor en prem waren redelijk snel gewent aan het onstabiel zitten en nasreen met haar paardrij ervaring had ook geen angst.

Wat was ik blij toen de rit klaar was maar toen de af achter over leunen nu vloog ik erbijna als nog voor over af het was dat er nog een drijver me tegen had gehouden want anders..... Het zou goede opname geweest zij voor de home video's vansbs 6 .

Nu morgen gaan we weer op pad voor weer vele kilometers . Op weg naar Bikaner

1. Robert en Davine:
    1 januari 2016
    Hoog hè, zo'n kameel. Beter je te verplaatsen in een vw polo??
    Alweer een ervaring rijker
  2. Astrid:
    1 januari 2016
    O connie ik zie het helemaal voor me nasreen achter de tuk tuk in een wagentje en jullie samen op een kameel is echt iets voor lachen om home videos maar wat een ervaringen doen jullie op
  3. Addy:
    2 januari 2016
    gaaf Connie .nu nog even genieten en dan weer huiswaarts. Heb genoten van je reisverhalen.
  4. Majella en Mark en Seung Ri:
    2 januari 2016
    Haha Connie, jij op een kameel, dat gaan we zeker terug zien op SBS; bestaat daar ook zoiets als de verborgen camera????
    Nog even genieten en dan weer een lange reis voor de boeg......een hele voorspoedige reis gewenst en veilige thuiskomst.
  5. Petra:
    2 januari 2016
    Wat een verhaal, had je graag bezig gezien en horen roepen.
    Wat een mooi verhaal weer.
    nog even en het is weer voorbij, geniet nog maar even en dan nog een lange reis terug.
    goede reis en een veilige thuiskomst. Xxx
  6. Wim en Liesbeth:
    3 januari 2016
    Prachtig weer om je verhalen te lezen,en we hadden je graag gezien op die kameel..hahaha.
    Nog eventjes genieten van dit alles,want het is zo weer voorbij.
  7. Kees:
    3 januari 2016
    Weer geen blog (wat een rot naam)maar omdat mijn telefoon helemaal is vol gelopen kan ik jullie een beetje bij praten.Gisteren 350 km gereden over een 2baans weg met nogal wat vertraging na 100 km een koe op de weg die ging niet weg tot er een mannetje kwam de koe ging melken klaar de koe ging weg en die man kwam met de melk naar hun toe ze konden verstaan Campina nou Connie was op de hoogte dat ze daar bijna verdrinken in de melk dus niet aanvaard.Na weer 100 km een kameel op de weg het zelfde verhaal enkel er kwam niemand om te melken niemand kon melken behalve Connie die had dat vroeger thuis ook wel eens gedaan nou met lood inder schoenen gedaan maar wat met die melk dus Nasreen en Prem oplaten drinken die moeten er tenslotte nog van groeien .Aangekomen inbikaner ik dacht in de bikhamer zal eens gaan kijken er was niks .Vanmorgen om 4.19 ging de telefoon alweerop weg richting New Delhi Neem dit verhaal met een korreltje zout zal blij zijn als ik dinsdag de deur voor hun open doe in de spoorlaan
  8. Judith, Frans en Sanne:
    3 januari 2016
    Wow, wat een verhalen weer en wat een belevenissen. Zo'n andere wereld en cultuur waar jullie nu in zitten. Zal weer wennen zijn hier in het koude Wemeldinge.
  9. Els:
    3 januari 2016
    Op het vorige verhaal had ik een reactie gedaan, maar deze werd niet verstuurd, ging niet goed . Maar geweldig Connie hoe je alles beschrijft. Ik heb er zo van genoten, en met jullie mee geleefd. Nog even genieten hoor allemaal. Gr. Ad en Els
  10. Trudi:
    3 januari 2016
    Is genieten van je verhalen maar daar komt via de mail bijna een eind aan en willen we jullie een goede terug reis wensen Wim en trudi